Directores
Nacido y criado en Madrid pasa la mayor parte de su juventud en Booklyn (N.Y.) donde se gradua en dirección cinematográfica por la New York Film Academy (NYFA). A sus 15 años estrena su primer cortometraje “Lucia» en la 53 edición del Festival de San Sebastián en la sección Escuelas de Cine. Posteriormente dirige varios cortometrajes en N.Y, donde desarrolla su narrativa audiovisual como GlassBallerinas o Aubrey, rodado en super 16mm. A su regreso a Madrid, se encamina hacia la realización de spots publicitarios. Destacan sus trabajos para El Corte Inglés y fashion films para marcas de moda como Sferay Green Coast. Su original estilo aporta a sus trabajos un lenguaje visual muy camaleónico.
Born and raised in Madrid he spent most of his youth in Booklyn (N.Y) where he graduates in cinematographic direction at the New York Film Academy (NYFA). When he was 15 he releases his first short film «Lucia» in the 53 edition of San Sebastián Film Festival in the section Schools of Cinema. He later directs several short films in N.Y, where he develops his audiovisual narrative like Glass Ballerinas or Aubrey, shot in super 16mm. On his return to Madrid, he moved towards advertising spots. He works for brands such as El Corte Inglés and Fashion Films for fashion brands like Sfera and Green Coast. His original style brings to his works a very chameleonic visual language.
Nacido en Sevilla y formado en Cataluña e Irlanda, Paco ha trabajado como director en largometrajes, cortometrajes, realizador en publicidad, guionista, creativo y un gran comunicador. Domina a la perfección el lenguaje narrativo, el cuento, la cinematografía con fuertes rasgos visuales, emociones, estilo de vida, jóvenes, gente real, diálogos, historias sociales, testimoniales, niños e interpretaciones. Torres es versátil, pura fuente inspiradora y un director que batalla cada proyecto y cada plano. Paco sabe que el rodaje es el momento más creativo de todo el proceso, el momento donde puede explorar, investigar y mejorar todo lo creado con anterioridad, para de una forma orgánica y mágica, crear un trabajo único. Ha trabajado con grandes marcas como Disney, Banco Santander, Mahou, Banco SGBL en Líbano, CastaniaLíbano, Rastreator, Natuzzi, 100 Montaditos, CAM, Acciona, entre otros y videos musicales para cantantes como EleanorMcEvoy o Lantana. Su trabajo se ha presentado en festivales de medio mundo, incluyendo Cannes, Edimburgo, SIFF en Seattle, San Sebastián, FICG en Guadalajara, Galway, FICCI Colombia, Belfast, Nueva York, Uruguay, Málaga, Sevilla, Huelva, etc. Actualmente prepara su primera serie “El Domador” con Gaumont.
Torres is a commercial and fiction director based in Seville, Spain and working internationally. Before he become a full timedirector, he worked as Creative Director in several advertising agencies as McCann Erickson, Cawley Nea, Ad-volution among others and he has made two feature films and several awarded short films. He was born in Sevilla and raised between Seville, Dublin and Barcelona. His craft is his knowledge in communication and empathy to get always the best and Torres is an inspired, versatile and craft-driven director, with background in advertising, tv and fiction films. His talent lies in performance driven work, drama, children and blending extraordinary visuals. He has established himself as a strong Director with incredibly creativity, strength, leading actors and energy on set. Paco is strong on narrative, storytelling, cinematic, emotions, lifestyle, youth, real people, dialogue, content, visual, kids, performances, testimonials. He believes the shoot is the most creative and intense moment of a production and a moment when we are allowed to explore, investigate and improve on certain elements giving an organic touch and magic to make unique work.What most interests Torres now about his work is the possibility to create real emotions, human stories with real characters and be able to achieve narrative simplicity for any idea. Paco believes that his latest works reflect this growing up directing skills and he has the capacity, sweat and know how to create more beautiful stories.
América fue testigo de su despertar artístico. Estudió realización e interpretación en Los Ángeles y dirigió su primer corto en el Lee Strasberg Theatre Institute a los 16 años. Europa le ha visto crecer como realizador. Con un máster de Cine Digital en la ECAM, más de 40 proyectos cinematográficos en su trayectoria, 20 premios y 60 selecciones en festivales, Santi está convencido de que lo importante de las historias reside en poner un poco de nosotros mismos en cada una de ellas. En paralelo, ha liderado proyectos audiovisuales para marcas como SEAT, ABC, Correos, Banco Santander, FOX, Doritos o ING, entre otros. Y junto a agencias como Leo Burnett, Y&R, LOLA, Kastner& Partners, Ogilvy o Fullsix trabaja cada día para conseguir que la publicidad sea una historia más que la gente disfrute compartiendo. «Será porque mi abuelo tuvo un cine de verano. O quizás, porque mis padres inspirados por ese modelo abrieron un videoclub. O tal vez porque tres cuartos de mi vida han transcurrido entre bambalinas. La realidad es que contar historias siempre ha sido el inicio y el fin para que todo lo que me rodea encaje.”
America witnessed his artistic awakening. He studied filmmaking and acting in Los Angeles and directed his first short film at the Lee Strasberg Theater Institute at the age of 16. Europe has seen him grow as a filmmaker. With a master’s degree in Digital Cinema at ECAM, more than 40 film projects in his career, 20 awards and 60 selections at festivals, Santi is convinced that the important thing about the stories lies in putting a little of ourselves in each one of them . Furthermore, he has led audiovisual projects for brands such as SEAT, ABC, Correos, Banco Santander, FOX, Doritos or ING, among others. And along with agencies like Leo Burnett, Y & R, LOLA, Kastner & Partners, Ogilvy or Fullsix he works every day to make advertising a story that people enjoy sharing. «It will be because my grandfather had a summer cinema or maybe because my parents inspired by that model opened a video store or maybe because three quarters of my life have been behind the scenes, the reality is that telling stories has always been the beginning and the end so that everything around me will fit. «
Beatriz Abad destila fuerte personalidad en su propuesta visual. Comienza de niña la licenciatura de Danza Clásica y Contemporánea en el Conservatorio de Danza de Madrid hasta su madurez. El rigor por la buena mecanización, el ritmo musical, el control, el movimiento, y la belleza de la danza marcan gran parte de quien es. Estudia Ciencias políticas en UCM y Diplomatura en Dirección, Guion y Montaje, en la Escuela de cine Séptima Ars. Su perdurable manía de escribir, le hace tener hoy veracidad y profuncidad narrativa en sus historias, como la riqueza de sus montajes, que siguen desvelando más, en siguientes visionados. Sus pelis más personales tienen un algo mágico, de sentimientos y humanidad, que lo hace original y suyo. Se ha hecho un buen hueco en Publicidad, ya que su máxima es darle valor a la marca para quien trabaja y comprender bien al cliente. Tiene más de una centena de encargos en su haber. Es una directora multidisciplinar y camaleónica en su corta carrera: de atmósferas, de narrativa interesante, con cosas que contar, de buenos personajes; sabe cambiar de piel y testimonio con una facilidad que asombra, según las necesidades del proyecto. Ha trabajado para marcas como Vodafone, Mini, Coca-Cola, L’Oreal, Bankinter, Ecoembes, Buckler, McDonald’s, Beefeater, Carrefour, Sprinfgield, Integra, Bimbo, El Corte Inglés, Atresmedia, Mutua, Nivea, Multiópticas, Garnier… y para artistas como Miguel Bosé, Manuel Carrasco, Malú, Amaia Montero, Bustamante, Estopa, India Martínez, Rosario Flores, Anni B Sweet. Su trabajo en musicvideo y fashion film, ha tenido reconocimientos en conocidos festivales, en prensa y radio.
Director, Screenwriter and Editor; highlights its narrative and aesthetic staff; since she was 5 she worked in stages of well-known theaters in Spain. The reason for the conscientious work and the feelings, to see the light in each function, left her eyes touched. At school she attended and took envelopes with her half part, and with the other media, she wrote and evaded. She studied a degree in classical and contemporary dance at the Royal Conservatory of Dance in Madrid. «It was fifteen hard years, but I did what I liked» «I’ve always told stories, one way or another, and I’ve always felt safe when I did it» They define her as warm, close, dynamic, magician, chameleon, hardworking ,rigorous, decisive, hooligan and claw. More than a hundred projects in 6 years say a lot about a young director. Love, care, Groucho, and good music, do not play bad piano, or castanets; «Bring wood.» Campaigns for Carrefour, Multiópticas, Phillip-Morris, Loreal, Vodafone, Springfield, MINI, McDonald’s, Bimbo, El Corte Inglés, Mutual, Buckler, Coca-Cola, Beefeater, Ecoembes, Nivea, Endesa, Bankinter, Logil-travel, ABC, etc. «The Red Shoes do not stop». She studied UCM Political Science, and Diploma in Direction, Screenplay and Cinematographic Editing at Séptima Ars Film School, studied Philosophy, and psychology studies. Through music video, fashion film and short film, she has obtained mentions and interviews on radio, awards, selections, and national and international nominations. This is a special period that opens with new career goals.
Vicente Gayo ha trabajado como realizador y director de fotografía. Estudió Realización y Dirección de Fotografía en el CES y desde entonces se ha convertido en uno de los realizadores con más proyección de los últimos años. Su experiencia abarca el mundo de la televisión, ficción, documentales y publicidad.
After more than 12 years working in Tv shows directing, filming and editing, Dani González is directing now Documentaries films and also Spots for Tv and Internet.
Always interested in creativity, art, culture and social films, he likes to face new challenges and he never stops learning.